הטיפול הסיעודי – מה צופן העתיד לענף כה חשוב זה? | iSavta
הטיפול הסיעודי – מה צופן העתיד לענף כה חשוב זה?
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

ענף הטיפול הסיעודי נמצא כיום בצומת דרכים, למרות חשיבותו הרבה של המקצוע, אשר מאפשר לקשישים רבים לחיות בכבוד בקהילה, הרי שעד כה הוא לא זכה למעמד הראוי למקצוע חשוב שכזה – אך האם המשבר הנוכחי עומד לחולל שינוי גדול במעמד ובתנאי המטפלות הסיעודיות?

 

על אף חשיבותו הרבה של הטיפול הסיעודי, המאפשר לקשישים הזקוקים לסיוע בפעולות היומיום להמשיך ולחיות בכבוד בקהילה ובד ובבד מקל מנטל הטיפול מבני משפחותיהם, עד כה לא זכה ענף זה להכרה הראויה, תנאי השכר על פי רוב הינם בסיסיים ביותר, אין חובת הכשרה מקצועית לכלל העוסקים והעוסקות במקצוע וההתייחסות עד כה התייחסה אל המטפלות והמטפלים בסיעוד כמעט כאל מובן מאליו. האמור לעיל הרחיק יותר ויותר אנשים ממקצוע חשוב זה ועובדה זו, לצד הזדקנות האוכלוסייה בישראל, הביאה לתוצאה הקיימת כיום – מחסור גדול של מטפלות ומטפלים בסיעוד.

 

תוצאות המשבר ותחילתו של השינוי

 

המשבר בענף הסיעוד הביא את ישראל למצב בו כולם נפגעים – קשישים רבים אינם זוכים למטפלת סיעודית אשר תוכל לסייע להם בפעולות היומיום, זאת על אף העובדה שהם זכאים לגמלת סיעוד וזקוקים לסיוע. המשק הישראלי מאבד שעות עבודה רבות ואף ידיים עובדות כיוון שבמקרים בהם לא ניתן למצוא מטפלת סיעודית הנטל עובר למשפחת המטופל, על פי רוב אחד מבני המשפחה ייעדר ואולי יעזוב את מקום עבודתו על מנת לטפל בהורה. לא מדובר במקרים בודדים אלא בתופעה הולכת ומתרחבת, תופעה בעלת השלכות כלכליות-חברתיות עמוקות על הקהילה והכלכלה בישראל. המצב הקיים הביא להבנה שדרוש שינוי במצב הנוכחי או שמדינת ישראל תמצא עצמה במשבר חברתי חמור בעתיד הלא רחוק. 

 

ניצנים של שינוי בענף הסיעוד?

 

בד בבד עם החרפת המשבר בענף גם המטפלות יצאו להשמיע את קולן במאבק לשיפור תנאי העסקתן ודרישה להסכם קיבוצי. בביטוח הלאומי הגיבו לא אחת שהם מבינים שדרוש שינוי ויפעלו לשיפור תנאי השכר במכרזים הבאים. גם בכנסת נערכו דיונים על מעמד המטפלות ועל כך שפחות ופחות אנשים פונים לעסוק בטיפול סיעודי ושדרוש שינוי בתנאי העסקתן ובמעמדן המקצועי והחברתי. ישנה הסכמה כללית בין כל הגופים המקצועיים כי דרוש שינוי בהקדם וכל הסימנים מצביעים על כך שלא ירחק היום ונראה שיפור משמעותי בתנאי השכר וההעסקה בענף הסיעוד בישראל.

 

חלון הזדמנויות למטפלות ותיקות וחדשות כאחד

 

המצב הקיים מאפשר למטפלות סיעודיות מקצועיות, ותיקות וחדשות כאחת, להעניק שירותי טיפול סיעודי פרטיים בתעריפים גבוהים משמעותית מן התעריף הקבוע להן ע"י הביטוח הלאומי. משפחות רבות מחפשות בנרות מטפלות פרטיות ומוכנות לשלם שכר גבוה למטפלות אשר יגיעו להחליף מטפלות קבועות אשר יצאו לחופשה, לסופי שבוע בהן המשפחה לא נמצאת, ללילות ועוד...אתר iSavta מאפשר למטפלות ישראליות להציע שירותי החלפה וטיפול פרטי בלילות וסופי שבוע בקלות וביעילות בכל רחבי הארץ ולקבל פניות ישירות ממשפחות המחפשות סיוע של מטפלת סיעודית. 

 

למידע נוסף בתחום קראו גם על: תפקידי המטפלת הסיעודית

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!