צרכנות נבונה בגיל הזהב - המלצות ששוות זהב | iSavta
צרכנות נבונה בגיל הזהב - המלצות ששוות זהב
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

למרות החסרונות והחולשות הפיזיות, המנטאליות והקוגניטיביות שהולכות ומתרבות עם הגיל והשנים, יש לגיל מבוגר גם היתרונות שלו. הידע והניסיון מאפשרים הימנעות מוקדמת יותר מבעיות ומוקשים, הכל הופך להיות זול יותר והאנשים ברחוב, באוטובוס ואפילו בסופר פתאום נהיים נחמדים יותר אליכם. האמרה שאין חכם כבעל ניסיון הופכת להיות רלוונטית כאשר נדרשים המבוגרים לקבל החלטות מהותיות וחשובות כמו קבלת סיוע סיעודי, רכישת מכשירי שמיעה, בחירה במוסד סיעודי או בבית אבות או אז מגיע הרגע, באם המבוגר מסוגל לכך, לברור בין האופציות, לבחון את העלויות והאיכויות ולקבל החלטות מושכלות ונבונות מבחינה צרכנית, ועל כך יעסוק מאמר זה. שימו לב לדוגמה המוחשית בסוף מאמר זה.

 

מוצרים לקשישים ועלויות

בעולם הגיל השלישי והגיל הרביעי, המחירים מרקיעי שחקים: מכשירי שמיעה עשויים לעלות עשרות אלפי שקלים, עלות השהייה בבית אבות נעה בין 12,000ש״ח ל-25,000 ש״ח, מיטה סיעודית לבית עולה יותר מ- 20,000 ש״ח ואפילו עמלת השמה של מטפלת סיעודית נמצאת בתחום האלפים (2,000 ש״ח ברוב התאגידים, אך הרבה פחות באתר שלנו כמובן :). עם זאת, לעיתים רבות תשלומי הפנסיה והקצבאות השונות אינן מגיעות לסדרי הגודל אלו, כך שישנה בעיה מובנת, וכל חסכון כתוצאה מצרכנות נבונה יתקבלו בברכה. חשוב לציין שרבות מההוצאות הינן קבועות, כך שאם ניתן להשיג הנחה באופן קבוע, הרי שהחסכון הינו לטווח הארוך.

 

הונאות קשישים

למרבה הצער, בכל מה שקשור למוצרים ולשירותים פרטיים הניתנים לבני הגיל השלישי ולקשישים, הולכים ומתרבים מקרי ההונאה וההטעיה שמטרתם להגדיל רווח לסוחרים, למוכרים ולמשווקים על חשבון האיכות והדאגה לקשישים וחשוב מאוד שלא לשכוח את כללי הברזל לעסקים ולהחלטות עסקיות - אף פעם לא לקבל החלטה מהירה מבלי לבחון את החלופות ומבלי לבצע חקר שוק והשוואת מחירים מפורטים ומסודרים. במיוחד כאשר מהצד השני מתחיל להיווצר לחץ למהר ולסגור כי "המלאי מוגבל", "המבצע תכף נגמר" או "אני מחכה לך ואז סוגר את ההרשמה". במקרים כאלו תמיד עדיף להודות על הסבלנות ועל ההצעה, לסרב בנימוס ופשוט לנתק או ללכת, במרבית המקרים מדובר על חתול בשק וגם אם, במקרה, הייתה באמת הצעה אטרקטיבית ומהימנה, תמיד אפשר לאתר את המוצר או את בית העסק, לפנות אליהם ולסגור עסקה. אף פעם לא נתקלנו בבעל עסק או במוכר שסירב להיענות ללקוח שחזר אליו.

 

במצבים כגון בחירת מטפלים סיעודיים או בחינת הצעות לדיור מוגן או סיעודי, פעמים לא מעטות המחשבה של הקשישים או של מי מבני המשפחה המקבל עבורם את ההחלטות היא כי מדובר על עניין ממשלתי וממלכתי ולכן גם השירותים ניתנים על ידי גורמים "אמינים" ורציניים ולא כך הוא. מרבית בתי האבות והמוסדות הסיעודיים הם פרטיים ואינם ממשלתיים והחברות העוסקות בטיפול סיעודי הן חברות פרטיות הפועלות על פי שיקולי רווח והפסד כלכליים כך שהקשישים עלולים לקבל רושם מוטעה ולהתייחס להצעות ולמחירים ללא בחינה מדוקדקת של התנאים והעלויות, ללא קבלת המלצות מסודרות ממשפחות אחרות וללא ביקור במקום על מנת לוודא כי התנאים נאותים וראויים.

 

הצרכן המודרני יודע כי על כל הצעה ניתן להתמקח ובכל מקרה יש מתחרים ואלטרנטיבות, וגם לאלמנטים הקשורים לקשישים ולבני הגיל השלישי צריכים להתייחס בהתאם. בחינה, השוואה וספקנות יהפכו את הבחירות וההחלטות לנבונות יותר ואת התוצאות לנכונות יותר עבור אלו שהכי צריכים אותן. דוגמה מצוינת לכך הינה גמלת הסיעוד. על פניו, זוהי גמלה מהביטוח הלאומי ואמורה להיות קבועה ואחידה, כך לפחות לפי ההגיון הבריא. עם זאת, עמלת השירות נתונה לשיקול דעתה של חברה הסיעוד. לחברות הסיעוד הגדולות, קיימות הוצאות גדולות יותר מאשר לקטנות, כך שהן יכולות להעביר פחות כסף למטפלות, עבור אותה שעת עבודה. אם המטפלת מקבלת משכורת גבוהה יותר מחברת הסיעוד, אתם צריכים לשלם פחות למטפלת. החשבון פשוט וחסכון זה עשוי להמשך במשך שנים רבות.

 

 במיוחד לשם כך יצרנו עבורכם שיתוף פעולה מיוחד עם חברת סיעוד המשלמת סכומים מהגבוהים בארץ עבור גמלת הסיעוד, הקליקו כאן לפרטים נוספים.

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!